مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 08:552020-09-29پزشكي

شباهت ها و تفاوت های یادگیری خودکار در زنبور و انسان


مغز زنبورها به خودی خود پدیده هایی جذاب به شمار می روند، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد، زنبورهای عسل توانایی یادگیری خودکار خصوصیات آماری پیچیده ای را دارند که معمولاً در محیط های طبیعی تجربه می شود.

- ایسنا/اصفهان مغز زنبورها به خودی خود پدیده هایی جذاب به شمار می روند، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد، زنبورهای عسل توانایی یادگیری خودکار خصوصیات آماری پیچیده ای را دارند که معمولاً در محیط های طبیعی تجربه می شود.

نتایج یک تحقیق که در PNAS چاپ شد، نشان می دهد که زنبورها از توانایی که پیش از این تصور می شد تنها در انسان و گونه های سطح بالاتر وجود دارد، برخوردارند.

این مطالعه همچنین گزارش می دهد که زنبورها و انسانها از روشهای محاسباتی کاملاً متفاوتی برای این نوع یادگیری استفاده می کنند که ممکن است یکی از دلایل اصلی ظهور توانایی های برتر یادگیری انسان همین علت باشد.

تیم بین المللی به سرپرستی دانشگاه تولوز، فرانسه و محققانی از دانشگاه اروپای مرکزی مجارستان و دانشگاه RMIT استرالیا برای اولین بار از یک آزمون یکسان برای مقایسه یادگیری خودکار در انسان و زنبور عسل استفاده کردند.

آنها انسان ها و زنبورهای عسل را در یک کار طبقه بندی آسان در معرض صحنه های چند عنصری یکسانی قرار داده اند که از مجموعه ای از اشکال انتزاعی تشکیل شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شباهت ها و تفاوت های یادگیری خودکار در زنبور و انسان

شباهت ها و تفاوت های یادگیری خودکار در زنبور و انسان