مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 05:002020-09-29اقتصادي

ساحل خواری پیدا و پنهان در گیلان


دریای خزر با وسعت 600 هزار و 384 کیلومتر مربع بزرگترین دریاچه یا کوچکترین دریای جهان محصور در خشکی؛ ثروتی بزرگ در شمال ایران که مواهبش بی شمار و سودای بهره مندی اختصاصی از آن بسیار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: کشورهای ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان همسایگان این دریاچه در پیرامون آن هستند و همگی از مواهب آن از گاز و نفت گرفته تا وجود آبزیان،گردشگری،ترانزیت و تجارت کالا استفاده می کنند.

وجود خزر برای معاش حدود 15 میلیون نفر ساکنان حاشیه آن حیاتی است به طوری که هزاران فرصت شغلی به واسطه وجود این دریاچه ایجاد شده است اما گاهی سودای از خود کردن منابع ملی که متعلق به همه مردم است، دست اندازی هایی را به این نعمت الهی از سوی افراد حقیقی و افراد و مجموعه های حقوقی برای استفاده های اختصاصی موجب می شود.

دریای خزر صرفنظر از جنبه های اقتصادی اش زیبایی و آرامشی را توامان به همراه دارد که عظمتش هر فردی را به وجد می آورد و تن سپردن به خنکای آب در میان گرمای شرجی تابستان بار غم ها و مشکلات را در آن لحظات ناب از تن دور می کند.

شاید به همین دلیل باشد که دریا یکی از مقاصد اصلی گردشگری است اما گویا آدمیان تمایل دارند که هر چه خوبی و زیبایی است ، از آن خود کنند و به این ترتیب تصرفات بسیاری با این طرز فکر در کنار سواحل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساحل خواری پیدا و پنهان در گیلان

ساحل خواری پیدا و پنهان در گیلان