مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 04:452020-09-29اجتماعي

سلامت زندگی شهری، مستلزم آموزش درست حقوق شهروندی


تا زمانی که حقوق شهروندی به درستی تبیین و آموزش داده نشود، شکی نیست که زندگی در شهرها آرامش و سلامت لازم را نخواهد داشت.

- ایسنا/لرستان یک وکیل دادگستری گفت: تا زمانی که حقوق شهروندی به درستی تبیین و آموزش داده نشود، شکی نیست که زندگی در شهرها آرامش و سلامت لازم را نخواهد داشت.

لیلا میرزایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: وقتی اتیکت شهروندی به پیشانی افراد زده می شود باید منتظر حقوقی در پی این اتیکت بود.

وی عنوان کرد: افرادی که در یک شهر زندگی می کنند در حقیقت به عنوان شهروندان آن شهر به حساب می آیند و برای اینکه بتوانند زندگی آرام و راحتی داشته باشند نیاز به حقوقی دارند.

میرزایی با اشاره به این که شهروندی، مفهوم جذابی است و عموم مردم در جامعه مدرن از آن بهره می برند، تصریح کرد: گروه های فکری و سیاسی نیز همواره تلاش دارند از زبان شهروندی برای حمایت از سیاست های خود بهره برداری کنند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: برای این که شهروندی دارای مفهوم واقعی باشد، شهروندان باید بر مبنای معیارهای عینی و شفاف مورد قضاوت قرار بگیرند و در ادامه نیز حقوق متعدد آن ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که موقعیت شهروندی به یک حس عضویت داشتن در یک جامعه گسترده دلالت دارد، افزود: این موقعیت، کمکی را که یک فرد خاص به آن جامعه می کند، می پذیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلامت زندگی شهری، مستلزم آموزش درست حقوق شهروندی

سلامت زندگی شهری، مستلزم آموزش درست حقوق شهروندی