مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 04:452020-09-29اقتصادي

آفت ارز 4200 تومانی در جان صنعت داروسازی/ سود ارز دولتی به جیب چه کسانی می رود؟


سندیکای صاحبان صنایع دارویی ایران در نامه ای به کمیسیون بهداشت مجلس ارز 4200 تومانی را برای تولید داخلی مضر دانسته و کارشناسان و نمایندگان نیز در این زمینه با سندیکا هم عقیده اند و حمایت بیمه ای را جایگزین مناسبی می دانند.

- خبرگزاری فارس - گروه سلامت: ارز 4200 تومانی دارو این روزها صدای همگان را درآورده است، از کارشناس و نماینده مجلس گرفته تا بالاترین مقام اجرای کشور، به انتقاد از سیاست ارز 4200 تومانی یا تبعات تخصیص این ارز پرداخته اند.

تا چند روز گذشته این قاچاق معکوس حاصل از تخصیص این ارز بود که بیشتر مورد انتقاد قرار می گرفت اما حال تولیدکنندگان داخلی نیز به ادامه این روند معترض شده اند.

*تولیدکنندگان نیز در کنار مصرف کنندگان قربانی ارز 4200 شده اند سندیکای صاحبان صنایع دارویی ایران در نامه ای به کمیسیون بهداشت مجلس خواستار تغییر روند تخصیص ارز 4200 تومانی به دارو شدند.

در این نامه آمده است: فرآیند تخصیص و تأمین ارز دولتی نرخ (42000 ریالی) مشکلات زیادی را هم در فرآیند تخصیص و هم ایجاد زمینه فساد فراهم نموده.

از طرف دیگر افزایش مؤلفه های مؤثر بر تولید از قبیل هزینه های جاری، بهای تمام شده تولید را سرسام آور افزایش داده و تأمین ارز دولتی نه تنها پوشش تمام مؤلفه ها را نداشته، بلکه باعث تعطیلی و ورشکستگی کارخانجات داروسازی و کمب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفت ارز 4200 تومانی در جان صنعت داروسازی/ سود ارز دولتی به جیب چه کسانی می رود؟

آفت ارز 4200 تومانی در جان صنعت داروسازی/ سود ارز دولتی به جیب چه کسانی می رود؟