مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 04:102020-09-29پزشكي

خوی وحشی کووید 19/ جزییات تازه از ماهیت خطرناک ویروس


فلوشیپ فارماکوتراپی و مراقبت های ویژه، از ویروس کووید 19 به عنوان یک ویروس وحشی نام برد که رفقای خودش را وارد میدان جنگ می کند.

- مجتبی مجتهدزاده، در گفتگو با خبرنگار مهر ، گفت: در علم مراقبت های ویژه یک مبحث داریم تحت عنوان فلج سیستم ایمنی که بسیاری از افراد بالای 65 سال را درگیر می کند.

وی افزود: این قبیل افراد که تا قبل از رسیدن به 65 سالگی نسبت به برخی عفونت ها و ویروس ها هیچ واکنش و عکس العملی نداشتند، حالا با یک عفونت ساده مجاری ادراری، درگیر بیماری می شوند.

مجتهدزاده ادامه داد: اصولا این افراد از یک سیستم ایمنی متعارف برخوردار نیستند و شرایط ایمونولوژیک بسیار متزلزل دارند.

فلوشیپ فارماکوتراپی و مراقبت های ویژه بیمارستان سینا، تاکید کرد: این گونه افراد در مقابل هر ویروسی می توانند آسیب پذیر باشند و با توجه به ماهیت خطرناک و مرگ آور ویروس کووید 19، قطعا در صورت درگیر شدن با این ویروس، دچار عارضه های ناگواری می شوند.

وی با اشاره به سرعت عمل و قدرت سرایت ویروس کووید 19، اظهار داشت: این ویروس ماهیت پیچیده ای دارد که می تواند علاوه بر سیستم تنفسی فرد، سیستم های دیگر را نیز درگیر کند.

مجتهدزاده افزود: هر بیمار به تناسب وضعیت ژنتیکی خودش، پاسخ متفاوتی به بیماری کرونا می دهد و این گونه نیست که انتظار داشته باشیم همه افراد مبتلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوی وحشی کووید 19/ جزییات تازه از ماهیت خطرناک ویروس

خوی وحشی کووید 19/ جزییات تازه از ماهیت خطرناک ویروس