مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 04:002020-09-29پزشكي

18 هزار دوز واکسن آنفلوانزا در آذربایجان غربی توزیع می شود


رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از توزیع 18 هزار دوز واکسن آنفلوانزا در استان در مرحله دوم توزیع از امروز خبر داد.

- جواد آقازاده در خصوص جزییات توزیع واکسن آنفلوانزا در استان و نحوه توزیع آن اظهارکرد: در مرحله اول تعداد 3 هزار و 750 واحد واکسن آنفلوانزا برای آذربایجان غربی دریافت شد که 2 هزار و 500 واحد سه ظرفیتی و یک هزار و 250 واحد چهار ظرفیتی بود.

وی با بیان اینکه توزیع واکسن آنفلوانزا بر اساس اولویت گروه های پرخطر و از طریق مراکز بهداشت انجام می گیرد مردم عزیز به داروخانه ها مراجعه نکنند، ادامه داد: اولویت واکسن فقط و فقط برای گروه های هدف و بر اساس شیوه نامه ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

آقازاده با بیان اینکه امروز سه شنبه در مرحله دوم 17 الی 18 هزار دوز واکسن وارد استان و در بین گروه های هدف توزیع می شود، افزود: تزریق واکسن آنفلوانزا تأثیری بر پیشگیری از ابتلاء به کرونا ندارد، واکسن آنفلوانزا در بهترین حالت، بین 60 تا 70 درصد اثربخش خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تمام مردم استان نیاز به واکسن آنفلوآنزا ندارند اظهارکرد: افراد با سن 65 سال و بالاتر، بدون در نظر گرفتن شرایط جسمانی آنها، بزرگسالان و کودکان مبتلا به بیماری های مزمن ریوی یا قلبی شامل آسم، بزرگسالان و کودکان مبتلا به بیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 هزار دوز واکسن آنفلوانزا در آذربایجان غربی توزیع می شود

18 هزار دوز واکسن آنفلوانزا در آذربایجان غربی توزیع می شود