مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 22:102020-09-28سياسي

از دردِ مشترک ناشنوایان تا خبرهای خوش برای آنها


در حالی که هفته جهانی ناشنوایان امسال با شعار «تاکید مجدد بر حقوق انسانی ناشنوایان» نام گذاری شده، انجمن های فعال در حوزه ناشنوایان معتقدند که جامعه ناشنوایان در کشور با مشکلات متعددی روبه رو هستند و باید برای رفع این مشکلات اقدام شود، - در حالی که هفته جهانی ناشنوایان امسال با شعار تاکید مجدد بر حقوق انسانی ناشنوایان نام گذاری شده، انجمن های فعال در حوزه ناشنوایان معتقدند که جامعه ناشنوایان در کشور با مشکلات متعددی روبه رو هستند و باید برای رفع این مشکلات اقدام شود، اما انتقاد مشترک همه این انجمن ها به یک موضوع ختم می شود و آن : بی توجهی جامعه نسبت به ناشنوایان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 23 تا 29 سپتامبر به عنوان هفته جهانی ناشنوایان نامگذاری شده است که این هفته در سال 2020 با شعار تاکید مجدد بر حقوق انسانی ناشنوایان همراه است.

اما بر اساس آخرین آمارهایی که در سال 98 اعلام شده، بیش از 5 درصد و حدود 466 میلیون نفر در سراسر جهان از نعمت شنوایی محروم هستند و 34 میلیون نفر از این تعداد را کودکان شامل می شوند.

تخمین زده می شود تا سال 2050، بیش از 900 میلیون نفر دچار کم شنوایی ناتوان کننده شوند.

به گفته مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران نیز در ایران 120 هزار نفر دچار ناشنوایی هستند که از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از دردِ مشترک ناشنوایان تا خبرهای خوش برای آنها

از دردِ مشترک ناشنوایان تا خبرهای خوش برای آنها