مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 20:252020-09-28سياسي

رشد 20 درصدی استفاده از مجازات های جایگزین حبس در محاکم تهران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تهران، یحیی جعفری رییس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران روز دوشنبه با بیان آمار عملکرد در جلسه شورای معاونان دادگستری تهران اظهار کرد: عملکرد پنج ماه نخست شعب دادگاه های تهران از منفی 14705 پرونده به عدد مثبت 6378 فقره پرونده رسیده است که بیان گر افزایش عملکرد محاکم در رسیدگی به پرونده های قضایی هستیم.

وی گفت: در اجرای احکام محاکم نیز در مدت مشابه پنج ماه ابتدای سال عملکرد اجرا از منفی 4422 به مثبت 3039 افزایش عملکرد داشته است.

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران افزود: در خصوص میزان وارده محاکم حدود 10درصد کاهش پرونده داشتیم و میانگین وارده ما در حال حاضر 149 پرونده در هر شعبه است.

جعفری از کاهش 29 درصدی پرونده های وارده به محاکم خانواده خبر داد.

وی ادامه داد: ما در شعب دادگاه ها با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و باید دادگستری تهران از حیث نیروی انسانی تأمین شود و مطابق آمار منابع انسانی قوه قضاییه به لحاظ نیروی انسانی محاکم تهران در آخرین رتبه کشوری قرار دارد همچنین ما نیازمند تأسیس چندین مجتمع قضایی می باشیم تا وضعیت مناسبی را در خدمت رسانی و رسیدگی به پرونده های قضایی داشته باشیم.

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران متذکر شد: برای نظارت بر امور قضایی در ستاد محاکم تهران چندین هیأت بازدید کننده داخلی دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 20 درصدی استفاده از مجازات های جایگزین حبس در محاکم تهران

رشد 20 درصدی استفاده از مجازات های جایگزین حبس در محاکم تهران