مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 17:202020-09-28پزشكي

علاقه کرونا به «قلب»/بیماران قلبی نکات بهداشتی را رعایت کنند


رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: با توجه به اینکه بیماری کرونا متأسفانه علاقه به قلب دارد و مستقیما قلب را دچار بیماری می کند، توصیه داریم این بیماران به شدت نکات بهداشتی را رعایت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، علی اسماعیلی ندیمی عصر امروز به مناسبت روز جهانی قلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قلب در معرض آسیب های فراوانی است، بیماری قلبی و عروقی سردسته علل کشتار و مرگ و میر در اغلب کشورها و ایران است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: سکته های قلبی و مغزی نزدیک به 40 درصد کل عوامل مرگ در کشور را شامل می شود وعلل دیگر گرفتاری و تنگی رگ های قلب است.

وی با بیان اینکه عوامل ایجادکننده بیماری های قلبی در اختیار و کنترل افراد است، ادامه داد: عوامل مهم سیگار، پرفشاری خون، افزایش چربی های خون و عواملی هم ژنتیکی هستند که در برخی خانواده ها شیوع بیماری قلبی بیشتر است.

اسماعیلی ندیمی بیان داشت: افزایش وزن، چاقی و کم تحرکی، استرس و مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر موجب شده سن بیماران قلبی و عروقی به 35 سال کاهش یابد که به جز عوامل ژنتیکی می توان عوامل خطرساز برای بیماری قلبی را کنترل کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یکی از علت های مهم مرگ و میر در جریان متأسفانه علاقه به قلب دارد و مستقیما قلب را دچار بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علاقه کرونا به «قلب»/بیماران قلبی نکات بهداشتی را رعایت کنند

علاقه کرونا به «قلب»/بیماران قلبی نکات بهداشتی را رعایت کنند