مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 15:252020-09-28اقتصادي

کشت کلزا در فیروزآباد آغاز شد


سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از آغاز کشت دانه روغنی کلزا در اراضی این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، سیدکاظم موسوی عصر امروز در روند بازدید از آغاز کشت محصول کلزا اظهار داشت: کشت کلزا در فیروزآباد آغاز شده و پیش بینی می شود یک هزار و 500 هکتار دانه روغنی کلزا در این شهرستان کشت شود.

وی با اشاره به اینکه کشت دانه روغنی کلزا در فیروزآباد هر ساله از اوایل مهر ماه شروع و تا پایان آبان ماه ادامه دارد، افزود: بذر هیبرید و پر بازده چون ارقام هایولا 50 و نپتون به میزان کافی تهیه و در اختیار مراکز توزیع قرار داده شده است.

موسوی ادامه داد: کلزاکاران باید به منظور افزایش راندمان کیفی و کمی محصول خود با همکاری کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، اصول علمی در کاشت کلزا را به کار گیرند.

سرپرست جهاد کشاورزی فیروزآباد اضافه کرد : از جمله مزایای رعایت تاریخ کاشت، افزایش عملکرد در واحد سطح، تسهیل مبارزه با علف های هرز، جلوگیری از سرمازدگی و در نهایت رسیدن به عملکرد مطلوب است.

وی بیان داشت : کلزا یکی از محصولات مهم و مورد حمایت دولت است که علاوه بر تأمین بخشی از روغن مورد نیاز کشور، در کنترل علف های هرز و بیماری های گندم به خصوص بیماری پاخوره نقش حائز اهمیتی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت کلزا در فیروزآباد آغاز شد

کشت کلزا در فیروزآباد آغاز شد