مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 13:152020-09-28بين الملل

سقوط سهام بزرگترین شرکت تولید تراشه چین به خاطر تحریم آمریکا


سهام شرکت SMIC در معاملات امروز به خاطر تحریم های احتمالی آمریکا و محدود شدن فروش تجهیزات به آن، سقوط سنگینی را تجربه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، ارزش سهام شرکت اسمیک SMIC چین که بزرگترین شرکت تولید تراشه این کشور به شمار می رود، به خاطر اعمال احتمالی تحریم از سوی دولت آمریکا در معاملات امروز 7 درصد منفی شد.

سهام این شرکت در بورس هنگ کنگ هم امروز 5 درصد ریخت.

گزارشات حاکی از آن است که دولت آمریکا با این ادعا که از تراشه های تولیدی این شرکت در تولید تجهیزات نظامی استفاده می شود قصد دارد آن را تحریم کند.

در صورت نهایی شدن این طرح تحریم  از این به بعد شرکت های آمریکایی که اصلی ترین تامین کنندگان قطعه برای SMIC به شمار می روند، باید برای فروش قطعه به طرف چینی از دولت آمریکا مجوز بگیرند.

این گزارشات می افزایند که وزارت بازرگانی آمریکا طی نامه ای به شرکت های این کشور مدعی شده که از قطعات صادر شده به  SMIC در تولید تجهیزات نظامی استفاده می شود.

سهام شرکت SMIC هر گونه ارتباط با نیروهای مسلح چین را رد کرده  و اعلام کرده است صحبت از تحریم ها علیه این شرکت چینی فعلا در حد رسانه بوده و هیچ ابلاغ رسمی به آن صورت نگرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقوط سهام بزرگترین شرکت تولید تراشه چین به خاطر تحریم آمریکا

سقوط سهام بزرگترین شرکت تولید تراشه چین به خاطر تحریم آمریکا