مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 06:302020-09-28اجتماعي

تحصیل رایگان و ارائه کمک هزینه تحصیلی دانشجویی به بخشی از جامعه هدف سازمان بهزیستی


رییس سازمان بهزیستی کشور در آستانه آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها توضیحاتی را در خصوص نحوه حمایت از دانشجویان تحت پوشش بهزیستی از نظر تامین شهریه دانشگاه آنها ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران در فضای مجازی در خصوص تحصیل رایگان افراد دارای معلولیت در دانشگاه ها توضیحاتی ارائه داد و گفت: طبق ماده 9 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، موضوع آموزش عالی رایگان افراد دارای معلولیت نیازمند و آیین نامه اجرایی آن، افرادی که بر اساس آزمون وسع مبتنی بر سامانه اطلاعات رفاه ایرانیان در هفت دهک اول قرار دارند و دارای معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید هستند می توانند از تسهیلات معافیت از پرداخت شهریه برای یکبار در هر مقطع تحصیلی در سقف سنوات مجاز آموزش رایگان بهره مند شوند.

وی ادامه داد: بر همین اساس واحدهای آموزش عالی موظف هستند نسبت به ثبت نام، انجام امتحانات و صدور مدرک افراد پذیرفته شده موضوع این قانون بدون دریافت شهریه از فرد مشمول حمایت کنند و بهزیستی موظف است نسبت به تسویه حساب افراد نیازمند واجد شرایط بعد از ثبت نام اقدام کند.

قبادی دانا بیان کرد: همچنین سازمان سنجش آموزش کشور هم موظف است که فهرست افراد دارای معلولیت پذیرفته شده در واحدهای آموزش عالی را در هر سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحصیل رایگان و ارائه کمک هزینه تحصیلی دانشجویی به بخشی از جامعه هدف سازمان بهزیستی

تحصیل رایگان و ارائه کمک هزینه تحصیلی دانشجویی به بخشی از جامعه هدف سازمان بهزیستی