مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 06:252020-09-28پزشكي

عامل 46 درصد مرگ در کرمانشاه بیماری های قلبی و عروقی است


مدیر گروه کنترل بیماری غیرواگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سالانه 46 درصد از مرگ و میرهای استان ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است.

- سارا شاه آبادی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه درخصوص هفتم مهرماه روز جهانی قلب، اظهار داشت: یکی از اعضایی که در بدن ما به معنای واقعی زنده بودن است، قلب است؛ به طوری که افرادی که دچار مرگ مغزی می شوند هنوز زنده محسوب می شوند بنابراین مراقبت از قلب کار حیاتی محسوب می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر آمار مرگ و میر بیماری های قلبی و عرووقی در دنیا افزایش چشمگیری داشته به طوری که سالانه 17 میلیون نفر در دنیا به علت عارضه های قلبی جان خود را از دست می دهند مدیر گروه کنترل بیماری غیرواگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یکی از شایعه ترین علل مرگ و میر در ایران را هم بیماری های قلبی عروقی دانست و گفت: متاسفانه در استان کرمانشاه 46 درصد علت مرگ و میرهای بیماری قلبی و عروقی است از این رو فدراسیون جهانی قلب با همکاری سازمان بهداشت جهانی 29 سپتامبر هر سال را به عنوان روز جهانی قلب تعیین کرده و هر سال با شعار متفاوت در دنیا گرامی داشته می شود.

وی هدف از نامگذاری این روز برنامه ریزی برای پیشگیری از بروز بیماری های قلبی اطلاع رسانی مناسب برای افراد جامعه و مبارزه همه جانبه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عامل 46 درصد مرگ در کرمانشاه بیماری های قلبی و عروقی است

عامل 46 درصد مرگ در کرمانشاه بیماری های قلبی و عروقی است