مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 06:252020-09-28بين الملل

سوییسی ها به خرید هواپیماهای جنگی آری گفتند


ارتش سوییس پس از رای مثبت شهروندان این کشور در همه پرسی روز یکشنبه اکنون می تواند هواپیماهای جنگنده جدیدی را حداکثر با بودجه ای به ارزش 6 میلیارد فرانک از فرانسه یا آمریکا خریداری کند.

- ارتش سوییس پس از رای مثبت شهروندان این کشور در همه پرسی روز یکشنبه اکنون می تواند هواپیماهای جنگنده جدیدی را حداکثر با بودجه ای به ارزش 6 میلیارد فرانک از فرانسه یا آمریکا خریداری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از یورونیوز، با این وجود در این همه پرسی تنها 50.

1 درصد رای دهندگان از این طرح حمایت کردند؛ به عبارت دیگر به جز کانتون وله همه کانتون های فرانسوی زبان این کشور رای مخالف خود را درون صندوق ها ریختند.

چپ های سوییس همچنین گروههای ضد جنگ در این کشور که در واقع طراحان این همه پرسی بودند، امید داشتند که با رای نه شهروندان بتوانند از آنچه اتلاف بودجه 6 میلیارد فرانکی می نامیدند، جلوگیری کنند.

اما تلاشهای شورای فدرال که پیش از این در سال 2014 میلادی موفق به خرید جنگنده های گریپِن نشده بود، نتیجه داد و رای لازم برای خرید هواپیماهایی جدید به دست آمد.

پروسه خرید هواپیماهای جدید حدود 10 سال طول خواهد کشید و قرار است این هواپیماها، جایگزین جنگنده هایی از جمله هواپیماهای تایگر اف-5 شوند که در دهه 70 میلادی خریداری شده اند و اکنون تنها مصارف آموزشی دارند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوییسی ها به خرید هواپیماهای جنگی آری گفتند

سوییسی ها به خرید هواپیماهای جنگی آری گفتند