مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 06:102020-09-28سياسي

تاسیس آتش نشانی آبادان به روایت اسناد


ارسال چک 75 میلیون ریالی کمک شرکت ملی نفت ایران برای طرح تاسیس واحد آتش نشانی شهر آبادان در مهرماه سال 1358 نقطه عطف راه اندازی این واحد در شهرداری است که در سالهای بعد و در جنگ تحمیلی اهمیت خود را در این شهر نشان داد.

- محمود تیلا*؛ عصر ایران- شاید کمتر کسی از سلسله اتفاقاتی که منجر به تاسیس آتش نشانی شهرداری آبادان در اواخر دهه 50 شد با خبر باشد.

مجموعه مکاتباتی که از اواسط این دهه بین شهرداری، شرکت نفت، فرمانداری، استانداری و سازمان دفاع غیرنظامی آبادان وجود دارد بخشی از هویت تاریخی شهر آبادان است که حرف های بسیاری را در دل خود پنهان کرده و از حال و روز شهرداری در آبادان دیروز می گوید.

آتش نشانی شهرداری آبادان که در سال 1358 تاسیس شد «بیژن صالحی» دکتر داروسازی است که از نیمه آبان سال 55 توسط انجمن شهر به عنوان شهردار انتخاب می شود و تا 16 آبان دو سال بعد که منجر به پیروزی انقلاب شد این عنوان را داشت.

بیشترین نامه نگاری ها در دوره او به ثبت رسیده که علیرغم کمبودهای مالی سعی داشته در مکاتبات خود از مسئولین مربوطه بخواهد برای راه اندازی واحد آتش نشانی به شهرداری کمک مالی کنند.

نگاهی به مکاتبات آن روزها نشان می دهد او در ماجرای فاجعه سینما رکس به شدت مورد سوال قرار گرفته و سعی داشته از «شهرداری» دفاع کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاسیس آتش نشانی آبادان به روایت اسناد

تاسیس آتش نشانی آبادان به روایت اسناد