مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 05:502020-09-28بين الملل

هشدار پمپئو درباره تلاش برای بازگرداندن آمریکا به برجام


وزیر خارجه آمریکا با انتقاد مجدد از برجام، نسبت به هرگونه تلاش برای بازگرداندن این کشور به توافق هسته ای با ایران هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایلنا، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با انتقاد مجدد از برجام، نسبت به هرگونه تلاش برای بازگرداندن این کشور به توافق هسته ای با ایران هشدار داد.

وی با ادعای این که برجام مسیر دستیابی ایران به سلاح هسته ای را هموار می کند، گفت که دولت فعلی آمریکا از همان ابتدا این توافق را تهدیدی برای امنیت اسراییل می دید و در ماه می سال 2018 از آن خارج شد.

در حالی که برخی گزارش ها حاکی از احتمال بازگشت آمریکا به برجام در صورت پیروزی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آینده است، پمپئو نسبت به هرگونه تلاش در این راستا هشدار داد.

وی بار دیگر مدعی فعال سازی مکانیسم ماشه شد و در ادامه مواضع ضدایرانی خود گفت که هدف اصلی دولت آمریکا، محروم کردن تهران از دسترسی به منابع مالی است.

سخنان پمپئو در حالی بیان می شود که شورای امنیت و جامعه جهانی با استناد به خروج آمریکا از برجام، تلاش های این کشور برای فعال سازی مکانیسم ماشه را غیرقانونی و غیرمنطقی خوانده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار پمپئو درباره تلاش برای بازگرداندن آمریکا به برجام

هشدار پمپئو درباره تلاش برای بازگرداندن آمریکا به برجام