مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 05:402020-09-28سياسي

تلاش تامین اجتماعی برای افزایش سن بازنشستگی/ شامل چه کسانی می شود؟


نایب رییس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی مطرح شده است، گفت: این قانون در صورت اجرایی شدن شامل حال بیمه شدگان جدید و افراد کم سابقه می شود.

- جی پلاس ؛ علی حیدری در خصوص اینکه آیا افزایش سن بازنشستگی نیز جزء اصلاح قوانین سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد شده است یا خیر، گفت: بله افزایش سن بازنشستگی نیز یکی از پیشنهادات ما در اصلاح قوانین بوده است.

مهر نوشت؛ وی با اشاره به اینکه قانون تأمین اجتماعی در سال 54 به تصویب رسید، گفت: زمانی که قانون تأمین اجتماعی تصویب می شد، سن امید به زندگی 58 سال بود و در نتیجه حداقل سن لازم برای بازنشستگی 55 سال با 30 سال سابقه یا 60 سال با کمتر از 30 سال سابقه بود، اما در حال حاضر به یمن اتفاقات خوبی که در کشور افتاده، امید به زندگی برای خانم ها 75 سال و در آقایان 73 سال است.

نایب رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: یعنی امید به زندگی طی دو دهه افزایش یافته ولی سن و سابقه برای بازنشستگی بالا نرفته است.

در حالی که در تمام دنیا یک رابطه منطقی بین امید به زندگی و حداقل سن بازنشستگی وجود دارد و ما متأسفانه برعکس عمل کردیم.

یعنی نه تنها سن بازنشستگی را بالا نبردیم بلکه با قوانینی مانند مشاغل سخت و زیان آور و بازنشستگی های پیش از موعد و … این سن را پایین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش تامین اجتماعی برای افزایش سن بازنشستگی/ شامل چه کسانی می شود؟

تلاش تامین اجتماعی برای افزایش سن بازنشستگی/ شامل چه کسانی می شود؟