مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 05:252020-09-28اقتصادي

80 اثر تاریخی در چهارمحال و بختیاری نیازمند مرمت است


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 اثر تاریخی در استان نیازمند تعمیر و مرمت است، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 اثر تاریخی در استان نیازمند تعمیر و مرمت است، گفت: مرمت قلعه تاریخی چالشتر تقریبا به پایان رسیده، اما نیازمند حفاظت است.

کورش باباییان در گفت وگو با ایسنا در خصوص وضعیت مرمت بناهای تاریخی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از سنوات گذشته اعتبارات ملی و استانی از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای برای مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته اعتبارات مربوط به تعمیر، مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی به علت مشکلات اقتصادی در کشور تا حدودی کاهش پیدا کرد و اعتبارات این بخش با اولویت به مرمت های اضطراری تخصیص پیدا می کند.

باباییان تاکید کرد: درحال حاضر مرمت قلعه فرخشهر، نگهداری از قلعه چالشتر، مرمت پل مصلی بروجن، بافت تاریخی روستای سوادجان و یاسه چای، قلعه امامزاده دستگرد، قلعه شلمزار، قلعه بارده و تعدادی از حمام های تاریخی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 اثر تاریخی در چهارمحال و بختیاری نیازمند مرمت است

80 اثر تاریخی در چهارمحال و بختیاری نیازمند مرمت است