مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 05:102020-09-28اقتصادي

افزایش 2 برابری حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در دولت دوازدهم


از ابتدای دولت دوازدهم تا کنون حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران 2 برابر افزایش یافته است و از 900 هزار تومان به یک میلیون و 815 هزار تومان رسیده است.

- جی پلاس ، ترمیم حقوق بازنشستگان با شاغلان تکلیفی است که در ماده 98 قانون خدمات کشوری برعهده دولت گذاشته شده و در برنامه های توسعه ای چهارم، پنجم و ششم توسعه، متناسب سازی مورد توجه قرار گرفته است و دولت ها باید هر ساله با تعریف منابع در بودجه سنواتی این امر را در دستور کار قرار دهد.

ایرنا نوشت: در ماده 30 برنامه ششم توسعه دولت مکلف است، بررسی های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب سازی دریافت ها و برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهد.

دلایل مختلفی برای ناهماهنگی حقوق بازنشستگان در سنوات مختلف اعلام شده که از آن جمله می توان به عدم تبعیت دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی از ضوابط و مقررات یکسان، تعدد مقررات نظام پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و عدم برخورداری افراد با شرایط مشابه شغلی، تحصیلی و خدمتی از حقوق و مزایای یکسان اشاره کرد.

البته به این موارد باید اجرای تدریجی فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری که فوق العاده های مقرر در فصل دهم قانون یاد شده به تدریج پرداخت شد را نیز یادآور شد که در نتیج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 2 برابری حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در دولت دوازدهم

افزایش 2 برابری حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در دولت دوازدهم