مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 05:052020-09-28بين الملل

مسئول عراقی: آمریکایی ها عجولانه و به شکلی نامفهوم در پی بستن سفارتند


پس از اینکه گفته شد آمریکا قصد دارد سفارت خود را در بغداد ببندد، یک مسئول عراقی تأکید کرد که واشنگتن «عجولانه و به صورتی نامفهوم» در پی انجام این کار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع دیپلماتیک یکشنبه (روز گذشته) خبر دادند که قرار است آمریکا سفارت خود را در عراق ببندد و به همپیمانان خود اعلام کرده است که تصمیم بستن سفارت در بغداد، قطعی است.

روزنامه فرامنطقه ای العربی الجدید به نقل از منابع سیاسی عراقی گزارش داد، مصطفی الکاظمی نخست وزیر، محمد الحلبوسی رییس پارلمان و برهم صالح رییس جمهور عراق تماس های زیادی با طرف آمریکایی گرفتند.

این منابع خبر دادند، هدف از این تماس ها، کنترل وضعیت ناشی از تداوم حملات راکتی به سفارت آمریکا در منطقه سبز است.

آمریکا ادعا می کند که گروههای مقاومت، این حملات را انجام می دهند و همین مسئله باعث شده است که بخواهد سفارت خود را بسته و کارکنان آن را به اربیل منتقل کند.

یک مسئول عراقی در این زمینه گفت: آمریکایی ها  عجولانه و به شکلی نامفهوم در تلاش هستند تا با بستن سفارت یا تعلیق فعالیت و انتقال آن، وضعیت را متشنج کنند .

به گفته این مسئول، آمریکایی ها این ادعا را مطرح می کنند که گروه های مقاومت نزدیک به تهران قصد دارند یک بار دیگر سفارت آمریکا را با راکتهای دارای قدرت بیشتر هدف قرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئول عراقی: آمریکایی ها عجولانه و به شکلی نامفهوم در پی بستن سفارتند

مسئول عراقی: آمریکایی ها عجولانه و به شکلی نامفهوم در پی بستن سفارتند