مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 05:052020-09-28اقتصادي

کاهش مصرف انرژی با فناوری بلاکچین / پلتفرمی که جایزه دیجیتال می دهد


محققان در یک تیم استارت آپی موفق به طراحی پلتفرمی با تکنولوژی بلاکچین شدند که دولت با استفاده از آن می تواند مردم را تشویق به مصرف کمتر انرژی کند.

- امیر عابدپور مدیر یک تیم استارت آپی در حوزه انرژی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ما موفق به طراحی پلتفرم نواورانه ای شدیم که امکان اجرای سیاست های تشویقی را برای کاهش مصرف انرژی در بستر فناوری های نوظهور همچون بلاکچین فراهم می کند.

وی با بیان اینکه حاکمیت با روند فزاینده مصرف در تمامی حامل های انرژی در کشور مواجه است، بیان کرد: مصرف انرژی در کشور ما، در تمامی حامل ها چندین برابر متوسط جهانی است، به عنوان مثال در گاز و در بخش خانگی، 6 برابر متوسط جهانی مصرف داریم وضعیت ما در سایر حامل ها نیز کما بیش اینچنین است.

وی با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در کشور ما 8 برابر متوسط جهانی است و به عبارتی کارایی و بهره وری انرژی به مراتب کمتری نسبت به سایر کشورها داریم بیان کرد: به دلیل ارزان بودن انرژی در کشور، میزان اثربخشی یک واحد انرژی در تولید ناخالص ملی کشورمان، یک هشتم متوسط جهانی است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل وضعیت نابسامان فعلی، عدم امکان اجرا و اعمال سیاست های قیمتی (واقعی شدن قیمت حامل های انرژی متناسب با تورم) و به تبع آن از بین رفتن کارآیی سیاست های تنبیهی است، بیان کرد :در حالی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش مصرف انرژی با فناوری بلاکچین / پلتفرمی که جایزه دیجیتال می دهد

کاهش مصرف انرژی با فناوری بلاکچین / پلتفرمی که جایزه دیجیتال می دهد