مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 04:452020-09-28بين الملل

مطهرنیا: جو بایدن فشار علیه ایران را افزایش می دهد


اگر زمینه همگرایی مجدد آمریکا و اروپا فراهم شود، روی کار آمدن جو بایدن آمریکا را در مسیر ایجاد فشار بیشتر علیه ایران قرار خواهد داد.

- مهدی مطهرنیا استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در باره فعال سازی مکانیسم ماشه توسط آمریکا اظهار داشت: مکانیسم ماشه بر اساس تفسیر ایالات متحده آمریکا در باره قطعنامه 2231 صورت می پذیرد که با پشتوانه قدرت آمریکا در گستره نظام بین الملل بر اساس انباشته ها و داشته های نظام حاکم بر کاخ سفید اجرا می شود.

وی افزود: با توجه به یکجانبه گرایی ترامپ برای بازتعریف سازمان های بین المللی فشاری از سوی آمریکا بر متحدان استراتژی قدیمی یعنی نیروهای اصلی موجود در اتحادیه اروپا وارد شده است و البته واگرایی اتحادیه اروپا از آمریکا در باره اسنپ بک تا حدودی مشخص است.

مطهرنیا ادامه داد: هر چند اروپایی ها در بیانیه های گوناگون عملکرد آمریکا را رد و با آن مخالفت می کنند، اما در عمل همچنان که در ارتباط با برون رفت آمریکا از برجام سخن گفتند اما نتوانستند برخی از چارچوب ها را مشخص کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه تلاش می کنند تا ایران را در برجام حفظ و برجام را به عنوان میراث دیپلماسی اتحادیه اروپا نگه دارند چر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطهرنیا: جو بایدن فشار علیه ایران را افزایش می دهد

مطهرنیا: جو بایدن فشار علیه ایران را افزایش می دهد