مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 04:202020-09-28پزشكي

مرگ های ناشی ازبیماری قلبی بالاتر ازفوتی های کروناست


معاون دفتر بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت بیماریهای قلبی را شایع ترین علت مرگ و میر در دنیا خواند و گفت: حتی در شرایطی که بیماری کرونا کشتار می کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»، دکتر علیرضا مهدوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شعار روز جهانی قلب مبنی بر «با تمام وجود از سلامت قلب مراقبت کنید»، گفت: بیماری‌های قلبی شایع‌ترین علت مرگ و میر در کل دنیا است؛ به شکلی که حتی در شرایطی که بیماری‌ کرونا کشتار می‌کند، اما بازهم مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی در صدر است.

بیماری‌های قلبی علت بیش از نیمی از مرگ ها در ایران وی افزود: این در حالی است که اگر بیماران قلبی_عروقی به کرونا مبتلا شوند، احتمال مرگ و میر هم در میان آنها افزایش خواهد یافت.

در کشور ما هم بیش از نیمی از مرگ و میرها به دلیل بیماری‌های قلبی_عروقی است.

مهدوی درباره اقدامات وزارت بهداشت برای مقابله با بیماری‌های قلبی، اظهار کرد: سال‌هاست برای بیماری‌های زمینه‌ای دیابت و فشارخون برنامه‌ریزی کرده‌ایم و با غربالگری مبتلایان به این دو عارضه اقدام به ارائه خدمات سطح یک می‌کنیم.

از سال 1395 به بعد نیز تعیین خطر بیماری‌های قلبی_عروقی در دستور کار قرار گرفته است؛ یعنی افراد را از نظر میزان احتمال اینکه در 10 سال آینده سکته کشنده یا غیر ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ های ناشی ازبیماری قلبی بالاتر ازفوتی های کروناست

مرگ های ناشی ازبیماری قلبی بالاتر ازفوتی های کروناست