مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 20:552020-09-27بين الملل

سفیر سابق کشورمان: صلح واقعی در افغانستان باید قابلیت اجماع سازی داشته باشد


سفیر سابق کشورمان در افغانستان ضمن بیان مولفه هایی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح در افغانستان ابراز کرد: هر صلح واقعی باید برخوردار از دو ویژگی باشد؛ - سفیر سابق کشورمان در افغانستان ضمن بیان مولفه هایی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح در افغانستان ابراز کرد: هر صلح واقعی باید برخوردار از دو ویژگی باشد؛ پایدار بوده و در واقع قابلیت اتکا و استمرار و برنامه ریزی داشته باشد و دوم همه طرف های داخلی خود را در آن شریک ببینند و در واقع قابلیت اجماع سازی داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا بهرامی، سفیر سابق کشورمان در افغانستان در توییتی نوشت: امروز و در ظرفیت شخصی گفت وگوهای خوبی در نشست مذاکرات صلح افغانستان؛ چشم اندازها و موانع به اتفاق دکتر مرادیان رییس انستیو مطالعات استراتژیک افغانستان داشتم.

‏از نظر من هر صلح واقعی باید برخوردار از دو ویژگی باشد؛ پایدار بوده و در واقع قابلیت اتکا و استمرار و برنامه ریزی داشته باشد و دوم همه طرف های داخلی خود را در آن شریک ببینند و در واقع قابلیت اجماع سازی داشته باشد .

بهرامی همچنین در توییت دیگری با اشاره به مذاکرات صلح افغانستان نوشت: به نظرم به نتیجه رسیدن هر روند مذاکراتی ناشی از منازعه مسلحانه نیاز به تحقق 7 مولفه دارد؛ 1- دو طرف هویت یکدیگر رامورد پذیرش و رسمیت قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر سابق کشورمان: صلح واقعی در افغانستان باید قابلیت اجماع سازی داشته باشد

سفیر سابق کشورمان: صلح واقعی در افغانستان باید قابلیت اجماع سازی داشته باشد