مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 20:252020-09-27فناوري

پیوستن کیش به شبکه نسل پنجم موسوم به 5G


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کیش به شبکه نسل پنجم موسوم به 5G پیوست، گفت: کیش به‌عنوان یک جزیره ایرانی در چند قدمی شهر هوشمند قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، با امضای پنج تفاهم‌نامه اجرایی، ایران به جرگه کشورهایی پیوست که در تدارک جدی برای بکارگیری و ورود به شبکه نسل پنجم موسوم به 5G است.

در مراسم افتتاح کاربست‌های 5G در ایران که امروز ششم مهرماه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، 5 تفاهم‌نامه با حضور مسؤولان ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رؤسای دانشگاه‌های شریف، تهران و شهید بهشتی، معاونت علمی و فناوری، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و مسؤولان سازمان منطقه آزاد کیش به امضا رسید.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با بیان اینکه همه ما باید برای رسیدن به رویایی که در سر داریم، تلاش کنیم، افزود: رسیدن به ایرانی هوشمند، هدف‌گذاری بزرگی است که علاوه بر تامین نیازهای داخل، ما را به صادرکننده محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تبدیل می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: زمانی‌که اینترنت 3G در ایران فعال شد، 12 سال از فعالیت نسل سوم در جهان می‌گذشت و ما از این بابت دچار زیان و خسران شدیم، از این رو برای پیوستن هم‌زمان به شبکه نسل پنجم، باید از ظرفیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوستن کیش به شبکه نسل پنجم موسوم به 5G

پیوستن کیش به شبکه نسل پنجم موسوم به 5G