مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 18:352020-09-27پزشكي

آغاز تزریق واکسن آنفولانزا در گیلان؛ سربازان خط مقدم واکسینه شدند


مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، کادر درمان گیلان به عنوان نخستین گروه از اقشار در معرض خطر مبتلابه بیماری آنفولانزا توسط بهداشت واکسینه شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، با قرار گرفتن در آستانه فصل سرما و شیوع بیماری های شبهه سرماخوردگی نظیر بیماری آنفولانزا توزیع و تزریق واکسن آنفولانزا مطابق پیش بینی ها از سوی وزارت بهداشت در اختیار گیلان قرار گرفت تا کادر سلامت، گروه های پرخطر و کودکان و سالمندان بتوانند با تزریق آن از ابتلا به آنفولانزا در امان باشند.

تقاضا برای تزریق واکسن آنفولانزا ازآنجاکه بیماری کرونا ویروس شیوع پیداکرده به نظر می رسد افزایش پیدا کند و این افزایش کاذب احتمالی ممکن است بازار سیاهی برای سودجویان به وجود بیاورد، ازاین رو وزارت بهداشت تأمین و توزیع هدفمند و مؤثر آنفولانزا را برای گروه هایی که با داشتن برگ خریدهایی در اولویت هستند، آغاز کرده است.

به گفته آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اولین محموله از واکسن های خارجی خریداری شده آنفولانزا وارد گیلان شده است.

این واکسن طبق برنامه ریزی هایی که توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شده ابتدا به کادر بهداشت و درمان، مادران باردار، سالمندان و معلولان در مراکز نگه داری، بیماران زمینه ای مشتمل بر دیاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تزریق واکسن آنفولانزا در گیلان؛ سربازان خط مقدم واکسینه شدند

آغاز تزریق واکسن آنفولانزا در گیلان؛ سربازان خط مقدم واکسینه شدند