مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 16:352020-09-27پزشكي

جزییات توزیع واکسن آنفلونزا در قزوین/ واکسن در دو الویت توزیع می شود


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در حال حاضر تعدادی واکسن به استان تخصیص داده شده است که با توجه به دستورالعمل وزارتی برای گروه های اولویت دار تزریق خواهد شد.

- پیمان نامدار، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قزوین در مورد جزییات توزیع واکسن آنفلونزا در استان گفت: در حال حاضر تعدادی واکسن به استان تخصیص داده شده است که با توجه به دستورالعمل وزارتی برای گروه های اولویت دار تزریق خواهد شد.

وی افزود: در دستورالعمل ارسالی از وزارت بهداشت 2 اولویت مشخص شده است که در اولویت اول کادر بهداشتی و درمانی شاغل در بیمارستان ها و بخش های ویژه ایزوله تنفسی، عفونی، icu، ccu و پرسنل شاغل در مراکز و پایگاه بهداشتی، فوریت های پزشکی، مادران باردار، بیماران دارای نقص سیستم ایمنی و بیماران سرطانی، بیماران اچ آی وی مثبت و مبتلا به ایدز و.

قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: واکسن آنفلونزا برای اولویت های اول به صورت رایگان توسط مراکز خدمات جامع سلامت تعیین شده تزریق می شود و اسامی تمامی این افراد در سامانه سیب ثبت شده است.

نامدار با بیان اولویت دوم تزریق واکسن آنفلونزا اظهار داشت: در اولویت دوم کسانی که دارای بیماری زمینه ای مثل بیماری های قلبی، ریوی، کلیوی و کبدی، دیابت و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات توزیع واکسن آنفلونزا در قزوین/ واکسن در دو الویت توزیع می شود

جزییات توزیع واکسن آنفلونزا در قزوین/ واکسن در دو الویت توزیع می شود