مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 14:402020-09-27اقتصادي

ایجاد مزرعه تحقیقاتی سورگوم با بیش از 100 ژنوتیپ و لاین ​پیشرفته


محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی موفق به راه اندازی متنوع ترین مزرعه تحقیقاتی سورگوم کشور با بیش از یکصد ژنوتیپ و لاین​ پیشرفته انواع سورگوم از نقاط مختلف جهان شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به تاثیرات تغییر اقلیم و وضعیت بحرانی آب در بسیاری از نقاط کشور و لزوم توجه به گیاهان جایگزین با بهره وری آب بالا و توان تولید اقتصادی در مناطق بحرانی به ویژه در مناطق مرکزی و مناطق محروم جنوب و جنوب شرق کشور و همچنین به منظور ایجاد اشتغال مولد روستایی و بهبود معیشت بهره برداران و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با همکاری مراکز دانشگاهی، قطب علمی کشور، بخش خصوصی و کشاورزان پیشرو و موسسات ملی و بین المللی حرکت گسترده ای را از سال 1392 در زمینه معرفی گیاهان جایگزین سازگار با شرایط تغییر اقلیم در قالب کشاورزی پایدار کم نهاده و کشاورزی هوشمند سازگار با تغییر اقلیم آغاز کرده است.

در این برنامه گسترده پژوهشی گیاهان بومی متنوع و عمدتا ناشناخته و یا کمتر شناخته شده متحمل به خشکی و کم آبی و شوری با کاربردهای مختلف علوفه ای و دانه ای مورد بررسی قرار گرفته اند.

در این میان انواع ارزن و سورگوم های علوفه ای و دانه ای با توجه به مسیر فتوسنتزی چهارکربنه و توان سازگاری خوب با شرایط سخت محیطی از جمله گرما و خشکی و شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد مزرعه تحقیقاتی سورگوم با بیش از 100 ژنوتیپ و لاین ​پیشرفته

ایجاد مزرعه تحقیقاتی سورگوم با بیش از 100 ژنوتیپ و لاین ​پیشرفته