مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 13:302020-09-27اقتصادي

آفات نوظهور، محصولات استراتژیک خراسان جنوبی را تهدید می کند


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در کشاورزی، آفات و بیماری های نوظهوری وجود دارد که کمتر به آن توجه شده است، آفاتی که بر روی محصولات استراتژیک استان دیده می شود و نیازمند توجه بیشتر است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در کشاورزی، آفات و بیماری های نوظهوری وجود دارد که کمتر به آن توجه شده است، آفاتی که بر روی محصولات استراتژیک استان دیده می شود و نیازمند توجه بیشتر است.

مهدی یوسفی، امروز یکشنبه 6 مهر در نشست خبری آنلاین، اظهار کرد: رصد و پایش باغات و مزارع کشاورزی دو وطیفه این بخش است که در دو بخش دولتی و خصوصی انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: در بخش خصوصی 16 کلینیک گیاه پزشکی در استان وجود دارد که مشغول خدمت رسانی به کشاورزان هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افزایش 20 برابری مبارزه با ملخ در استان نسبت به سال های گذشته خبر داد و گفت: مهم ترین مبحث در حوزه حفظ نباتات پیش آگاهی است یعنی قبل از ورود و خسارت آفات برای مبارزه با آن آمادگی لازم به وجود آید.

یوسفی بیان کرد: امسال مبارزه با ملخ به سطح 30 هزار هکتار رسیده است که شهرهای سربیشه، زیرکوه، درمیان، فردوس، خوسف با اولویت شهرستان نهبندان با 19 هزار و 797 هکتار بیشترین میزان مبارزه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفات نوظهور، محصولات استراتژیک خراسان جنوبی را تهدید می کند

آفات نوظهور، محصولات استراتژیک خراسان جنوبی را تهدید می کند