مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 05:152020-09-27بين الملل

مقابله ایران با ارتش «اینترنشنال»/ سربازانی از 13 ملیت برای عراق می جنگیدند


در هفتمین روز جنگ تحمیلی، دشمن در ایلام و کرمانشاه به نواحی کوهستانی صعب العبور رسیده بود و در خوزستان در کرانه غربی کارون متوقف مانده بود.

- هفته نفسگیر هجوم گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: روز 6 مهر ماشین جنگی عراق تقریبا متوقف شده بود؛ در خرمشهر مدافعان شهر در شمال، جنوب و غرب موضع گرفته بودند و مانع ورود تانک ها می شدند.

حمله های مکرر تانک های عراقی نیز راه به جایی نمی برد و هر بار مجبور به عقب نشینی می شدند و اسیر و غنیمت هم باقی می گذاشتند.

در استان های کرمانشاه و ایلام، ارتش عراق تازه فهمیده بود چه جای سختی آمده! بومی ها به بالا و پایین منطقه آشنا بودند و کوه به کوه و گردنه به گردنه از سرزمین اجدادی شان دفاع می کردند.

وعده فتح 7 روزه ایران محقق نشده بود و روحیه سربازان ارتش بعثی هم تعریفی نداشت؛ می دانستند جنگی را شروع کرده اند که به این آسانی ها نیست و معلوم هم نیست چقدر طول بکشد.

همان روز سازمان ملل نخستین قطعنامه اش درباره جنگ تحمیلی را صادر کرد و صدام فرصت را مناسب دید و سریع قطعنامه را پذیرفت.

در واقع قطعنامه 479 بیشتر یک فرصت بزرگ به نفع بعثی ها و یک پیشنهاد عالی برای صدام بود تا یک قطعنامه برای پایان جنگ! نخستین قطعنامه سازمان ملل درباره جنگ تحمیلی از همان ابتدای کار حمایت خارجی ها از صدام را لو داد تشکر عمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقابله ایران با ارتش «اینترنشنال»/ سربازانی از 13 ملیت برای عراق می جنگیدند

مقابله ایران با ارتش «اینترنشنال»/ سربازانی از 13 ملیت برای عراق می جنگیدند