مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 20:352020-09-26اقتصادي

از کُرک فروشی کنار خیابان تا شالی که گردن ملکه انگلیس نشست


گرم و نرم، سبک و ظریف است اما بسیار گران قیمت؛ طرفدار بسیار دارد از خاورمیانه گرفته تا اروپا تا آنجا که شال ملکه انگلیس شده و یا پالتوهای گران قیمت کشمیری بر تن اروپاییان اما آنچه که نصیب همه تولیدکننده های مواد اولیه اش یعنی کُرک بزهای معروف خراسان جنوبی .

- ایسنا/خراسان جنوبی گرم و نرم، سبک و ظریف است اما بسیار گران قیمت؛ طرفدار بسیار دارد از خاورمیانه گرفته تا اروپا تا آنجا که شال ملکه انگلیس شده و یا پالتوهای گران قیمت کشمیری بر تن اروپاییان اما آنچه که نصیب همه تولیدکننده های مواد اولیه اش یعنی کُرک بزهای معروف خراسان جنوبی می شود تنها 100 میلیون تومان ناقابل در سال است.

تنها چندین کشور در دنیا هستند که قطب تولید کرک در جهانند و چین، مغولستان و ایران از آن جمله اند؛ قسمت عمده ای از کرک تولیدی خراسان جنوبی به صورت خام از طریق کشور افغانستان به چین صادر شده و قسمت کمی از آن نیز روانه استان های سمنان، کرمان و خراسان رضوی می شود تا در کارخانه سورتینگ خالص سازی شده و به سوی کشورهای انگلیس، آلمان، ایتالیا و هند روانه شود.

ایران از سود مالی یک و نیم میلیارد دلاری جهان از تولید لباس های گران قیمت با کرک هیچ عایدی ندارد تولید لباس های گران قیمت از کرک سالانه یک و نیم میلیارد دلار سودآوری دارد، حال آنکه ایران از این سود مالی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از کُرک فروشی کنار خیابان تا شالی که گردن ملکه انگلیس نشست

از کُرک فروشی کنار خیابان تا شالی که گردن ملکه انگلیس نشست