مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 20:102020-09-26اقتصادي

اقدامات بانک مرکزی برای ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک


رییس کل بانک مرکزی تصمیمات اتخاذ شده برای کاهش زمان ماندگاری کالاهای اساسی، مواد اولیه، تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولید را تشریح کرد.

- رییس کل بانک مرکزی تصمیمات اتخاذ شده برای کاهش زمان ماندگاری کالاهای اساسی، مواد اولیه، تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولید را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی ضمن اعلام بازدید از گمرک بندر شهید رجایی و بررسی کالاهای دپو شده در گمرک این بندر، همراهی بانک مرکزی را با واردکنندگان کالاهای اساسی و تولید کنندگان در راستای کاهش زمان ماندگاری کالاهای اساسی، مواد اولیه، تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولید در قالب تصمیماتی ابراز کرد.

به گفته وی در این جلسه مقرر شد تا واردات کلیه کالاهای مشمول ارز با نرخ ترجیحی که در گمرکات کشور دپو شده اند، امکان بهره گیری از خرید اعتباری سه ماه و تضمین نرخ ارز توسط بانک مرکزی را با تایید وزارت مربوطه و ترخیص و خروج کالاها ظرف 45 روز خواهند داشت.

همتی ادامه داد: کلیه مواد اولیه، تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولید که کالاهای آنها به گمرک اظهار و منتظر تخصیص ارز و صدور اعلامیه تامین ارز جهت خروج کالا هستند، با اعلام وزارت صمت به بانک مرکزی ظرف 24 ساعت تخصیص ارز توسط این بانک صورت گرفته و امکان دریافت اعلامیه تامین ارز، خروج کالا از گمرک و سپس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات بانک مرکزی برای ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک

اقدامات بانک مرکزی برای ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک