مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 06:352020-09-26اقتصادي

دلایل سقوط هفته های اخیر شاخص بورس


عضو شورای عالی بورس دلیل اصلی این شرایط را حضور مستقیم همه سهامداران در جریان معاملات مستقیم برخلاف کشورهای دیگر و تصمیمات یک شبه مسوولان بورس برای قوانین و مقررات می داند.

- ، آیا جذابیت بازار سهام برای دارندگان سرمایه کمرنگ شده است؟ آیا رشد چشمگیر قیمت‌ها در بازارهای موازی عامل آن است یا مسوولان و سیاست‌گذاران با تصمیمات یک‌شبه و یک بام و دو هوای خود بورس را از چشم عموم مردم می‌اندازند؛ اگر تاثیر افزایش قیمت دلار باشد که در ماه‌های گذشته این رشد به اعتقاد کارشناسان بازار سرمایه دلیل اصلی افزایش قیمت سهام در بورس تهران بوده است.

حسین سلاح‌ورزی اما دلیل اصلی این شرایط را نبود اطلاعات متقارن برای دسترسی همه سهامداران و استفاده برخی از بازیگران بورس از اطلاعات به موقع، اعتماد سهامداران به رمال‌ها و سیگنال‌فروشان، حضور مستقیم همه سهامداران در جریان معاملات مستقیم برخلاف کشورهای دیگر و تصمیمات یک‌شبه مسوولان بورس برای قوانین و مقررات می‌داند.

چرا مردم جذب بازار سهام شدند و این بازار برایشان اولویت اصلی ورود سرمایه‌شان بود؟ سیل مردمی و عظیمی که جویای ثروت به مثابه جویندگان طلا در این دوره به سمت بازار سرمایه گسیل شدند هیچ زمانی اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل سقوط هفته های اخیر شاخص بورس

دلایل سقوط هفته های اخیر شاخص بورس