مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 05:402020-09-26اقتصادي

پیاده راهی که برای پیاده، راه نیست


پیاده راه سبزه میدان که با رویکرد انسان محور و با روی گشاده پذیرای زنجانی ها شد، این روزها به تسخیر خودروها درآمده تا از پیاده راه فقط اسمش را به یدک بکشد.

- با صنعتی شدن جوامع بشری، زندگی انسان رنگ و بوی ماشینی به خود گرفت و دستاوردهای زیادی را برای انسان امروزی به دنبال داشت که شاید به جرأت بتوان گفت انجام کارهای روزمره با شتاب بیشتر و راحتی فزون تر، یکی از مهم ترین رهاورد سوق به سمت زندگی ماشینی است، اما نباید فراموش کنیم که ورود به هر عرصه ای، گرچه با نوآوری های زیادی همراه است ولی می تواند مشکلاتی را نیز با خود به دنبال داشته باشد که شاید ناگزیر شویم دوباره به بازگشت به روزهای گذشته بیاندیشیم.

شلوغی خیابان ها و بوق زدن های پی در پی، دود خودروهایی که بیش از اندازه از آن ها کار کشیده ایم، معطلی پشت چراغ قرمز، پیدا نکردن جای پارک، جریمه شدن به خاطر پارک ممنوع، ترافیک به دلیل پارک دوبله و حرکت نکردن در بین خطوط و .

همه این ها تبعات زندگی ماشینی است و این یعنی امروز زمان آن فرا رسیده تا مروری به روزهایی که انسان از ابتدایی ترین لوازم برای جابه جایی استفاده می کرد، داشته باشیم و مهم ترین عنصر جابه جایی در ادوار گذشته، چیزی جز پیاده روی نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیاده راهی که برای پیاده، راه نیست

پیاده راهی که برای پیاده، راه نیست