مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 04:452020-09-26بين الملل

نخست وزیر ژاپن: آماده مذاکره بدون پیش شرط با رهبر کره شمالی هستم


نخست وزیر جدید ژاپن در پیامی برای مجمع عمومی سازمان ملل از اعلام آمادگی خود برای دیدار بدون هرگونه پیش شرط با رهبر کره شمالی و برقراری روابط سازنده با این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یوشی هیده سوگا نخست وزیر ژاپن روز گذشته (جمعه) در یک پیام ویدئویی برای هفتاد و پنجمین جلسه مجازی مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که آمادگی دارد بدون هرگونه پیش شرطی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار و گفت وگو کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک ، سوگا تصریح کرد: به عنوان نخست وزیر ژاپن، آماده ملاقات با رییس کیم جونگ اون بدون هرگونه شرطی هستم .

این دیپلمات ارشد ژاپن ضمن تأکید بر لزوم توسعه روابط توکیو و پیونگ یانگ گفت: برقراری روابط سازنده بین ژاپن و کره شمالی نه تنها به نفع هر دو کشور است بلکه نقش بسیار مهمی در صلح و ثبات منطقه نیز  ایفا می کند .

سوگا با اشاره به بیانیه ژاپن-پیونگ یانگ گفت که مطابق با آن پیمان، ژاپن به دنبال عادی سازی روابط با کره شمالی از طریق حل جامع موضوعات مهم نگران کننده ای چون آدم ربایی، موضوعات هسته ای (اتمی) و موشکی و همچنین حل و فصل گذشته ناگوار است .

در حال حاضر، هیچ روابط دیپلماتیکی میان دو کشور ژاپن و کره شمالی وجود ندارد و با اینحال، نمایندگان دو کشور در خصوص مسئله برخی اتباع ژاپنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر ژاپن: آماده مذاکره بدون پیش شرط با رهبر کره شمالی هستم

نخست وزیر ژاپن: آماده مذاکره بدون پیش شرط با رهبر کره شمالی هستم