مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 04:152020-09-26سياسي

زنان سرپرست خانوار تنها ترین قشر جامعه/ای که دستت می رسد کاری بکن


زنان سرپرست خانوار جزء گروه های اجتماعی آسیب پذیری هستند که عواملی چون طلاق ، فوت یا اعتیاد همسر، از کارافتادگی و رها شدن از سوی مردان موجب آسیب پذیر تر شدن این طیف از جامعه می شود .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، دکتر سیده راضیه مختاری یوسف آباد مسئول واحدخواهران قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی به وضعیت زنان خانوار اشاره کرده و آورده؛ زنان سرپرست خانوار جزء گروه های اجتماعی آسیب پذیری هستند که عواملی چون طلاق ، فوت یا اعتیاد همسر، از کارافتادگی و رها شدن از سوی مردان موجب آسیب پذیر تر شدن این طیف از جامعه می شود .

این خانوارها در دهک های پایین اقتصادی قرار می گیرند، میزان بی سوادی و به طبع آن ترک تحصیل در میان زنان سرپرست خانوار بیشتر است از دست دادن   شوهر و پیامدهای اقتصادی – اجتماعی این زنان را در موقعیت آسیب قرار می دهد با از دست رفتن همسر شکل تقسیم کار در خانواده بهم می خورد،دسترسی نداشتن این قشر از زنان به فرصت های شغلی مناسب مهم ترین عامل فقر بین آنها است.

فقر زنان به منزله یک آسیب زمینه ساز بزهکاری فرزندان می شود به طوری که فشار فقر اقتصادی   در این نوع خانوارها باعث می شود فرزندان در مقاطع پایین ترک تحصیل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان سرپرست خانوار تنها ترین قشر جامعه/ای که دستت می رسد کاری بکن

زنان سرپرست خانوار تنها ترین قشر جامعه/ای که دستت می رسد کاری بکن