مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 مهر 1399 ساعت 16:002020-09-25دانش

برخی اندیشمندان ایرانی نسبت به الهیات مسیحی شیفتگی مزمن دارند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، قاسم پورحسن با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه سوفیا از شبکه رادیویی گفتگو؛ مباحث فلسفی را انتزاعی خواند که جامعه نسبتی با آن ندارد و افزود: - برخی اندیشمندان ایرانی نسبت به الهیات مسیحی شیفتگی مزمن دارند استاد دانشگاه علامه طباطبایی با انتقاد از شیفتگی بی اساس برخی اندیشمندان کشور به الهیات مسیحی گفت: گویا در سنت اسلامی نه شهید مطهری و نه فارابی و نه ابن سینا و نه سهروردی وجود داشتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، قاسم پورحسن با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه سوفیا از شبکه رادیویی گفتگو؛ مباحث فلسفی را انتزاعی خواند که جامعه نسبتی با آن ندارد و افزود: متفکران به اهمیت مناسبات اجتماعی توجه خاص دارند و این مقوله در دوره جدید، شکل گرفته است.

وی با طرح مسئله ای که در باب اهمیت بیشتر فلسفه و یا دموکراسی طرح پرسش می کند، اظهار کرد: دغدغه جامعه ناظر بر دموکراسی است و به همین دلیل، بسیاری فیلسوفان امریکایی و متفکران معاصر معتقدند امریکا به یک فردِ عامی و متوسط مانند تراشکار نیاز دارد و به وجود یک فیلسوف احساس نیاز نمی کنند.

پورحسن با بیان این مطلب گفت: آیا مباحث فلسفی انتزاعی اند و یا نسبت به درد و رنج های بشر، نسبتی متقابل دارند؟ وی ادامه داد: فلسفه دین وجه دوم را مورد اش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی اندیشمندان ایرانی نسبت به الهیات مسیحی شیفتگی مزمن دارند

برخی اندیشمندان ایرانی نسبت به الهیات مسیحی شیفتگی مزمن دارند