مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 مهر 1399 ساعت 09:052020-09-25اقتصادي

ماجرای ورود رییسی به یک خصوصی سازی جنجالی/ چرا دولت مانع داوری قضایی شد؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، واگذاری شرکت های دولتی در طول سالیان اخیر حواشی زیادی را ایجاد کرده و حتی مردم و کارشناسان از این فروش به ثمن بخس انتقادات جدی کرده اند که یکی از این واگذار ی ها در مورد کشت و صنعت دشت مغان که 27 هزار هکتار (270 هزار میلیون متر مربع) وسعت دارد، است در حالی که احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و نماینده تبریز خریدار را یک بیسکوییت ساز بدهکار بانکی اعلام کرده است.

  *خریدار کشت و صنعت مغان یک بیسکوییت ساز بدهکار بانکی است کشت و صنعت مغان با 270 میلیون متر مربع وسعت و با داشتن بیش از یک میلیون مترمربع تجهیزات و کارگاه و با رشته تولید زراعت، باغ های وسیع، دامداری و صنایع وابسته به آن در سال 97 به یک کارخانه دار بخش خصوصی و تولید کننده بیسکوییت واگذار شد.

در حالی که سرمایه اولیه دشت مغان که در سال 1353 با هدف کشاورزی بزرگ و نوین احداث شده بود، 7 میلیارد ریال (معادل 100 میلیون دلار) بوده و سرمایه احداث شده در روی این کشت و صنعت بزرگ در زمان واگذاری 2.

5 میلیارد دلار بوده است و نیز بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 96 که از سوی دیوان محاسبات کل کشور اعلام شده، ارزش روز کشت و صنعت دشت مغان 4 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای ورود رییسی به یک خصوصی سازی جنجالی/ چرا دولت مانع داوری قضایی شد؟

ماجرای ورود رییسی به یک خصوصی سازی جنجالی/ چرا دولت مانع داوری قضایی شد؟