مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 مهر 1399 ساعت 00:202020-09-24بين الملل

چگونه عربستان آینده اوپک را به خطر انداخت؟


اوپک ماه جاری شصت ساله شد که می توانست دلیلی برای جشن گرفتن باشد اما عربستان سعودی که بزرگترین عضو این گروه است، موجودیت اوپک را چندین بار به خطر انداخته است.

- اوپک ماه جاری شصت ساله شد که می توانست دلیلی برای جشن گرفتن باشد اما عربستان سعودی که بزرگترین عضو این گروه است، موجودیت اوپک را چندین بار به خطر انداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اوپک 60 سال پیش توسط پنج کشور ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی و ونزوئلا برای فراهم کردن یک صدای گروهی برای کشورهای تولیدکننده نفت که توسط گروهی از هفت شرکت نفتی بین المللی مورد استثمار قرار گرفته بودند، تاسیس شد و ماموریتش را هماهنگ سازی و یکی کردن سیاستهای نفتی کشورهای عضو و تضمین ثبات بازارهای نفت به منظور تضمین عرضه مرتب، اقتصادی و کارآمد نفت برای مصرف کنندگان، درآمد ثابت برای تولیدکنندگان و بازدهی منصفانه سرمایه کسانی که در صنعت نفت سرمایه گذاری می کنند، عنوان کرد.

به مدت 55 سال این گروه موفق شد به اهداف مذکور دست پیدا کند و از حمایت اعضایش که حدود 40 درصد از تولید نفت جهان را تشکیل می دادند و در 60 درصد از تجارت جهانی نفت سهیم بودند، برخوردار بود.

با این حال عربستان سعودی در سال 2014 منافع خود را پیش از منافع سایر اعضای اوپک قرار داد و از آن زمان این کشور در دو مورد قابل توجه به این گروه خیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه عربستان آینده اوپک را به خطر انداخت؟

چگونه عربستان آینده اوپک را به خطر انداخت؟