مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 14:052020-09-24اقتصادي

ادامه عملیات اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی بوستان ولایت


مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: بخش قابل توجهی از بوستان 230 هکتاری ولایت به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده و به زودی فاز یک شهری این بوستان به بهره برداری خواهد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان گفت: ادامه عملیات اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در عرصه بوستان بزرگ ولایت به مساحت 10 هکتار آغاز شده است و به زودی فاز یک شهری این بوستان در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم با توجه به محدویت هایی در بخشی از بوستان برای تحت پوشش قراردادن آبیاری تحت فشار، تصریح کرد: بیش از 200 هکتار از این مجموعه تحت پوشش آبیاری تحت فشار است و موقعیت بستر و وجود آب های زیرسطحی در بخشی از این عرصه، در کاشت گونه های گیاهی محدودیت هایی را ایجاد کرده است که در این بخشها از گونه های شورپسند استفاده کرده ایم و در آینده به صورت دیم نگهداری خواهد شد.

جوادیان درختکاری این مجموعه در جهت کنترل ریزگردها را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: این بوستان می تواند از گرد و غبار ناشی از وزش بادهای شمال شرق و شرق قم که از کویر مرکزی و دریاچه حوض سلطان نشات می گیرد جلوگیری نماید و نقش موثری در کنترل آلودگی ها و اکوسیستم شهری داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه عملیات اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی بوستان ولایت

ادامه عملیات اجرایی سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی بوستان ولایت