مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 11:552020-09-24اجتماعي

باستان شناسان در مسجد جامع ارومیه


پروژه تعیین عرصه و حریم محوطه های شمال استان آذربایجان غربی، با هدف توقف دخل و تصرف و تخریب هرچه بیشتر به تپه ها انجام می شود، تا وضعیت استقرارهای این منطقه روشن تر شده.

- پروژه تعیین عرصه و حریم محوطه های شمال استان آذربایجان غربی، با هدف توقف دخل و تصرف و تخریب هرچه بیشتر به تپه ها انجام می شود، تا وضعیت استقرارهای این منطقه روشن تر شده.

زمینه ساز مطالعات تکمیلی در آینده باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، لیلا گرگری - مدیر پروژه باستان شناسی - با اعلام این خبر با اشاره به حمایت و پیگیری مدیر اداره کل میراث استان در اجرای این پروژه گفت: چرایی انجام این پروژه از آنجا ملزم شده که در سالیان اخیر میزان دخل و تصرف اهالی به حریم و عرصه تپه ها بسیار زیاد شده است.

انجام فعالیت های کشاورزی و پیشروی این فعالیت ها به سمت عرصه تپه ها به منظور گسترش زمین و حفاری غیرمجاز عمده ترین آسیب وارده به تپه هاست.

وی با بیان این که در راستای انجام این برنامه 9 تپه در شهرستان های مختلف استان شامل سه تپه در شهر ارومیه (دیزج تکه، مکی، قیز قلعه)، دو تپه در شهرستان سلماس (صدقیان ، پیکاجیک)، دو تپه در شهرستان خوی (شوریک و گوهران)، دو تپه در شهرستان چالدران (بیگوش تپه، کربلایی تپه سی) و همچنین کاوش ضلع شرقی مسجد جامع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باستان شناسان در مسجد جامع ارومیه

باستان شناسان در مسجد جامع ارومیه