مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 11:402020-09-24بين الملل

روایت عالم و روحانی زیدی یمن از شکنجه شدن اُسرا نزد نیروهای ائتلاف سعودی


علامه «یحیی الدیلمی» مرجع تقلید شیعیان زیدی به هنگام استقبال از وی در صنعاء، روایت بیش از دو سال اسارت و شکنجه های زندان را روایت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، علامه یحیی الدیلمی از علمای معروف یمنی که بیش از دو سال را در اسارت عناصر ائتلاف سعودی و وابسته به دولت مستعفی یمن سپری کرده است، در گفت و گویی از شکنجه های اسرا و زندانیان سخن گفت.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی ، این مرجع تقلید شیعیان زیدی روز سه شنبه در جریان یک توافق تبادل اسرا، آزاد شد و دیروز مورد استقبال ساکنان صنعاء قرار گرفت.

او در سخنانی، اقدامات عناصر دولت منصورهادی در زندان ها را بشدت فجیع توصیف کرد.

علامه الدیلمی، در این باره گفت که در زندان ها، زندانیان را به صورت وارونه آویزان می کردند تا جایی که دست هایشان به حالت فلج در می آمد و این حالت به مدت سه روز طول می کشید.

به گفته او دولت منصور هادی مدعی است که می خواهد حاکمیت را برگردانده و احکام کتاب خدا و سنت رسول الله را پیاده کند، اما نمی تواند در زندان ها با زندانیان همانند انسان رفتار کند.

این عالم یمنی در این باره افزود: جلادها اسرا و زندانیان را به حدی می زدند که استخوان هایشان می شکست و به برخی نیز هتک حرمت می کردند تا به کاری که نکرده اند، اعتراف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت عالم و روحانی زیدی یمن از شکنجه شدن اُسرا نزد نیروهای ائتلاف سعودی

روایت عالم و روحانی زیدی یمن از شکنجه شدن اُسرا نزد نیروهای ائتلاف سعودی