مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 05:502020-09-24اقتصادي

گلخانه گیاه دارویی خربزه تلخ دایرشد/لزوم توسعه صنعت گیاهان دارویی


یک کشاورز ارومیه ای با احداث اولین گلخانه الگویی خربزه تلخ برای مصارف دارویی، زمینه رونق تولید و اقتصادی گیاهان دارویی در استان آذربایجان غربی را فراهم کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، این گلخانه به عنوان گلخانه تولید گیاه دارویی خربزه تلخ برای اولین بار در سطح استان به مساحت 700 متر مربع احداث و راه اندازی شده است که در صورت بازدهی مناسب و درآمد زایی مطلوب قابلیت توسعه تا سطح 3 هزار متر مربع را داراست و احداث زنجیره فرآوری محصول نیز در کنار آن در دست اقدام است.

برای راه اندازی این واحد گلخانه ای 650 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که 80 درصد این مبلغ، از محل تسهیلات اعتباری صندوق توسعه ملی است.

رضا شاه حسین زاده مدیر این گلخانه با بیان اینکه این گیاه ارز آوری بسیاری برای کشور دارد، گفت: با حمایت جهاد کشاورزی استان شروع به کشت گلخانه ای این محصول کرده است که علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای دیگر نیز صادر می شود.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت گیاهان دارویی زمینه ساز اشتغال جوانان می شود تصریح کرد: خربزه تلخ جزو گیاهان دارویی است که تمامی قسمت های گیاه در مصارف دارویی سنتی کاربرد دارد که بیشترین مصرف آن در متعادل کردن انسولین بیماران دیابتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلخانه گیاه دارویی خربزه تلخ دایرشد/لزوم توسعه صنعت گیاهان دارویی

گلخانه گیاه دارویی خربزه تلخ دایرشد/لزوم توسعه صنعت گیاهان دارویی