مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 05:052020-09-24پزشكي

رییس شبکه بیماری های ویروسی: تاخت و تاز کرونا در 6 ماه آینده


تاخت و تاز کرونا در 6 ماه آینده رییس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران گفت: در 6 ماهه دوم سال دمای هوا در کشورهای نیمکره شمالی کاهش می‌یابد و این کاهش سبب تاخت و تاز ویروس کرونا در جهان می‌شود.

دکتر سید محمد جزایری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: در 6 ماهه دوم سال احتمال بروز موج های دیگر کرونا وجود دارد و همزمانی ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا یکی از دلایل احتمال بروز موج های دیگر این بیماری است.

وی یادآور شد: عفونت های تنفسی اعم از ویروسی و باکتریایی می توانند محیط را برای ابتلا به بیماری کرونا مساعد کرده و برعکس کووید 19 هم می تواند دستگاه تنفس را برای ابتلای افراد به عفونت های تنفسی ویروسی و باکتریایی مهیا کند.

رییس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران ادامه داد: بروز موج سوم کرونا در کشور خیلی بعید نبود اما در برخی کشورها با تمهیداتی مانند رعایت فواصل اجتماعی، توانستد بیماری کرونا را تا حدی کنترل کنند.

جزایری تصریح کرد: تا زمانی که واکسن و دارویی برای پیشگیری و درمان کرونا کشف و عرضه نشود، هیچ چاره ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس شبکه بیماری های ویروسی: تاخت و تاز کرونا در 6 ماه آینده

رییس شبکه بیماری های ویروسی: تاخت و تاز کرونا در 6 ماه آینده