مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 04:552020-09-24بين الملل

پاسخ قاطع ایران به نطق مغرضانه پادشاه سعودی


نماینده کشورمان در سازمان ملل به نطق مغرضانه پادشاه سعودی پاسخ داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در پی ایراد برخی اتهامات توسط پادشاه سعودی به کشورمان در سخنرانی وی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در این سازمان، اتهامات پادشاه عربستان را بی پایه خواند و آن ها را قاطعانه رد کرد.

نماینده کشورمان گفت: عربستان با درماندگی تمام تلاش می کند تا با اتهام زدن به دیگران، اذهان را از سابقه تاریک و طولانی خود در حمایت گسترده از تروریسم، اشاعه اعتقادات افراطی، پراکندن تخم نفاق و کینه، اقدامات بی ثبات ساز در منطقه و جنایات خود در تجاور شش ساله گذشته خویش به یمن منحرف سازد.

روانچی افزود: این کاملا ثابت شده که عربستان به عنوان منبع بی ثباتی در منطقه، اصلی ترین حامی مالی صدام، دیکتاتور عراق، در تجاوز هشت ساله اش به ایران بود که طی آن وی جنایات بی شماری مرتکب گردید که یکی از آن ها استفاده از سلاح شیمیایی علیه شهرها و شهروندان ایرانی و عراقی بود.

وی ادامه داد: همچنین امروز دیگر کاملا آشکار شده است که ایدئولوژی وهابی عربستان الهام بخش اصلی خطرناک ترین گروه های تروریستی نظیر داعش و القاعده بوده و این کشور نیز با دلارهای نفتی خود اصلی ترین حامی مالی این گروه ها به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ قاطع ایران به نطق مغرضانه پادشاه سعودی

پاسخ قاطع ایران به نطق مغرضانه پادشاه سعودی