مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 12:402020-09-23پزشكي

افزایش خطر 50 درصدی عوارض قلبی و مغزی با فشارخون کنترل نشده


عضو هیات علمی و پزشک فوق تخصص قلب دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: فشارخون کنترل نشده در مبتلایان به پرفشاری خون ( هایپرتانسیون )، خطر عوارض قلبی و مغزی را تا 50 درصد افزایش می دهد.

- ایسنا/خراسان شمالی عضو هیات علمی و پزشک فوق تخصص قلب دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: فشارخون کنترل نشده در مبتلایان به پرفشاری خون ( هایپرتانسیون )، خطر عوارض قلبی و مغزی را تا 50 درصد افزایش می دهد.

دکتر لیلا حسینی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: بیماری های قلبی عروقی شایع ترین دلیل مرگ و میر در سراسر جهان است که تغییر شیوه زندگی و تمایل به شهرنشینی مهم ترین عامل آن به شمار می رود.

وی به فاکتورهای مستعد کننده بیماری های قلبی و عروقی اشاره کرد و افزود: استعمال سیگار، کلسترول خون بالا، پرفشاری خون غیر قابل کنترل، رژیم های غذایی حاوی فست فود، افزایش تمایل به مصرف کربوهیدرات ها و موادغذایی حاوی نشاسته و کاهش فعالیت فیزیکی جزو عوامل پرخطر بیماری های قلبی عروقی به شمار می رود.

وی توضیح داد: برخی از فاکتورها و عوامل پر خطر بیماری های قلبی عروقی قابل پیشگیری و برخی مانند سن غیر قابل پیشگیری بوده ، اما قابل کنترل هستند که با آگاهی و برنامه ریزی می توان به خوبی آن را کنترل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش خطر 50 درصدی عوارض قلبی و مغزی با فشارخون کنترل نشده

افزایش خطر 50 درصدی عوارض قلبی و مغزی با فشارخون کنترل نشده