مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 11:352020-09-23اجتماعي

بحران کاهش جمعیت یک بحران فرهنگی است/ وقتی زوجین تمایلی به فرزندآوری ندارند


به گزاش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد زنده دلی- در سال های پایانی دهه هشتاد مشخص شد تمام برنا مه ها و سیاست گذاری هایی که سال ها با عنوان سیاست ها کنترل و کاهش جمعیت انجام می شده اشتباه بوده و کشور را در معرض خطری بزرگ قرار داده است؛ - عدم تمایل خانواده ها به فرزند آوری مسئله دیگری است که در سال های اخیر به وضوح مشاهده می شود امروزه می بینیم که این مسئله موجب کاهش تعداد فرزندان در خانواده ها شده به شکلی که اغلب خانواده های ایرانی 1- 2 فرزند داشته یا اصلا تمایلی به پدر و مادر شدن ندارند این در حالی است که برای جلوگیری از بحران و پیری جمعیت در 20 سال آینده هر خانواده حداقل باید سه فرزند داشته باشد.

مسئله مهم دیگری که در نتیجه عدم تمایل به فرزند آوری در سال های اخیر به وجود آمده افزایش افسارگسیخته آمار سقط جنین در کشور است.

بر اساس آمار روزانه 1000 سقط جنین در کشور رخ میدهد واین یعنی به ازای هر سه تولد، 1 نوزاد قبل تولد کشته می شود.

تمایل نداشتن به فرزند آوری گر چه باز هم متاثر از عوامل اقتصادی و معیشتی است، اما باز هم ریشه اصلی آن در تغییر نگرش افراد و دگرگونی ارزش های جامعه دارد.

دکتر سید رضا رشیدی آل هاشم استاد یار جامعه شناسی دانشگاه معتقد است گر چه عدم رغبت به فرزند آوری متاثر از همه عوامل فرهنگی اجتماعی و سیاسی و اقتصادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران کاهش جمعیت یک بحران فرهنگی است/ وقتی زوجین تمایلی به فرزندآوری ندارند

بحران کاهش جمعیت یک بحران فرهنگی است/ وقتی زوجین تمایلی به فرزندآوری ندارند