مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 11:052020-09-23اقتصادي

اقتصاد آمریکا شکسته شده و فدرال رزرو آگاهانه در حباب آن می دمد


کارگزار کهنه کار وال استریت و مدیرعامل یورو پاسیفیک کپیتال، می گوید: فدرال رزرو آمریکا دوباره باید اجازه دهد نرخ بهره بالا برود مگر این که بخواهد دلار بی ارزش شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، پیتر شیف، کارگزار کهنه کار وال استریت و مدیرعامل یورو پاسیفیک کپیتال، می گوید: فدرال رزرو آمریکا دوباره باید اجازه دهد نرخ بهره بالا برود مگر اینکه بخواهد دلار بی ارزش شود.

به گفته او، یکی از جالب ترین اظهارات رییس فدرال رزرو در کنفرانس خبری روز گذشته این بود که گفت بانک مرکزی آمریکا باید با نرخ تورم پایین مبارزه کند چرا که این می تواند منجر به پایین آمدن بیش از حد نرخ بهره شود.

او گفت: اما فدرال رزرو نرخ بهره پایین می خواهد و همین حالا نرخ بهره را به صفر رسانده است.

پس چطور است که رییس فدرال رزرو می گوید نرخ تورم پایین مشکل ساز است؟ این در حالی است که او می گوید تنها مشکلی که نرخ تورم پایین ایجاد می کند پایین آمدن نرخ بهره است که او قبلاً از آن به عنوان حلال همه مشکلات اقتصاد آمریکا یاد می کرد.

شیف می گوید: بدون شک اقتصاد آمریکا حبابی شده است و فدرال رزرو هم از این امر آگاهی دارد چراکه هر زمانی که باد این حباب کاهش می یابد بانک مرکزی آمریکا دوباره بیشتر از قبل در آن می دمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد آمریکا شکسته شده و فدرال رزرو آگاهانه در حباب آن می دمد

اقتصاد آمریکا شکسته شده و فدرال رزرو آگاهانه در حباب آن می دمد