مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 11:052020-09-23اقتصادي

درخواست سازمان انتقال خون از بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما


مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه بهبودیافتگان کرونا در کشور از اهدای پلاسما استقبال نمی‌کنند گفت: میزان دریافت اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان بیماران کرونایی در کشورمان همچنان پایین و کمتر از 2 درصد است در حالی که در برخی کشورها به بالای 10درصد رسیده است.

پیمان عشقی در گفت وگو با ایرنا در لارستان اظهار داشت: انتظارها در این راستا در ایران برآورده نشده و البته شاید بهبود یافته ها به نوعی از لحاظ روحی هنوز آمادگی لازم برای اهدای پلاسما را نداشته باشند اما پیش بینی سازمان انتقال خون در این راستا بیش از 10 درصد بوده است.

وی بیان کرد: در آمریکا رقمی که اعلام کرده اند بیش از سه هزار مرکز پلاسما درمانی در آن کشور تاکنون راه اندازی شده است و سازمان غذا و دارو امریکا (FDA) که روش پلاسما درمانی را تصویب کرده نیز با تکیه بر همین اقبال عمومی بهبود یافتگان و البته نتایج تحقیقات بدست آمده اقدام به این کار کرده است.

عشقی یادآور شد: وظیفه سازمان انتقال خون جمع آوری، آماده کردن و تهیه و توزیع خون و فرآورده خون سالم است و در این راستا به مثابه یک داروخانه عمل می کند و انتظار و درخواست این سازمان از مردم و بهبود یافتگان همچنان اهدای خون در گروه های مختلف خونی و همچنین پلاسما است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست سازمان انتقال خون از بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما

درخواست سازمان انتقال خون از بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما