مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 10:452020-09-23سياسي

تهدیدات و مزایای هوش مصنوعی در زندگی دینی/ مخالفان و موافقان چه می گویند


بایدها و نبایدهای هوش مصنوعی و آسیب ها و فرصت هایی که این فناوری در آینده برای زندگی دینی انسان به همراه دارد، در پژوهشگاه فضای مجازی بررسی و نظرات اندیشمندان دینی درخصوص آن بیان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، چهارمین نشست علمی دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی این پژوهشگاه با موضوع هوش مصنوعی، آسیب ها و فرصت ها برای زندگی دینی با ارائه حجت الاسلام دکتر محسن انبیایی برگزار شد.

حجت الاسلام انبیایی در ابتدا به مهم ترین تعاریف هوش مصنوعی و بررسی اجمالی آن پرداخت و گفت: هوش مصنوعی اشاره به سامانه هایی دارد که با تحلیل محیط پیرامونی رفتار هوشمندانه ای را از خود به نمایش گذاشته و برای رسیدن به یک هدف خاص به صورت تقریباً مستقل عمل می کند.

وی سطوح مختلف هوش مصنوعی را به دو سطح قوی و ضعیف تقسیم بندی کرد و اظهار داشت: هوش ضعیف توانایی تقلید یکی از کارکردهای شناختی انسانی و هوش مصنوعی قوی توانایی تقلید تمامی آن کارکردها را داراست که سطح قوی آن نیز به سه سطح بدون شعور، با شعور بدون امکان رشد و با شعور و امکان رشد تقسیم می شود.

حجت الاسلام انبیایی افزود: در ابتدای دهه 1970 میلادی شرکت ها با بلندپروازی سراغ هوش مصنوعی قوی رفتند که پروژه های آنان به شکست خورد و همین امر سبب شد تا سال­ها کسی در این زمینه سرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدیدات و مزایای هوش مصنوعی در زندگی دینی/ مخالفان و موافقان چه می گویند

تهدیدات و مزایای هوش مصنوعی در زندگی دینی/ مخالفان و موافقان چه می گویند